Total Pageviews

Translate

Wednesday, June 12, 2024

Roadblog505

Here we are, seven years and counting. I finally made it to the 505th blog post on Roadblog101. The last time such an achievement unlocked was back in October 2021. Almost three years ago. It was during COVID-19, when things were bleak. But just like year 2020, a lot of reading was done, though.
 
And a lot of things had changed since then. Life returned to some semblance of normalcy in 2022. I'd remember it as the year I finally visited India. In 2023, a long overdue dream came true when we went to Japan. And 2024, as the story continued to unfold, had been one great adventure for the past six months. 

So what does all this mean to roadblog101.com? It means quite a fair bit of things, really. It means acceptance, to be comfortable with its role as an outlet and a hobby as it is heading to its eighth year. It's not about churning out tons of blog posts anymore, but more of a freedom of being able to write when I'm inspired. 

And I still get inspired. Funny how life is never lack of something new. Even at this age I still have much to learn. For example, I was surprised by recent trips to Phuket and Ipoh. They were nothing like what I had done before and I like it. If I had to sum it up, they were unusually casual

Talking about the word new, during my visit to Taipei, I came to realise why I always like travelling to new places. There is this sensation of something new and foreign that will make you disoriented at first, because you feel so alien in an environment you know so little about. I thoroughly enjoyed the excitement of being unsure and overcoming it. 

For instance, when I arrived at Taipei Main Station late at night, I had to look around and absorb as much information as I could from my surroundings and Google Maps, then acted on it partly based on instinct. After a while in Taipei, things became more familiar and I eventually got the hang of it.

And that's the thing with roadblog101.com, too. There'll always be something new that I go through and I will need an outlet to note it down, share it out and move onto a new experience. So, yeah, I think the blog is here to stay. See you again, probably in another few years, on Roadblog606...




Roadblog505

Setelah tujuh tahun lebih, akhirnya kita tiba di artikel Roadblog101 ke-505. Terakhir kalinya peristiwa serupa tercapai adalah bulan Oktober 2021. Hampir tiga tahun lamanya semenjak itu terjadi. Saat itu COVID-19 dan suram suasananya. Namun sama halnya seperti tahun 2020, banyak buku dibaca di tahun tersebut. 
 
Dan banyak hal yang sudah berubah setelah itu. Hidup berangsur-angsur kembali normal di tahun 2022. Saya akan selalu mengenangnya sebagai tahun di mana saya akhirnya mengunjungi India. Di tahun 2023, satu impian yang tertunda sejak 2020 pun terwujud ketika kita tiba di Jepang. Dan tahun 2024 yang masih berlangsung ceritanya bisa dijabarkan sebagai satu petualangan yang berlangsung dengan baik dan lancar selama enam bulan terakhir. 

Jadi apa artinya semua ini bagi roadblog101.com? Bisa beraneka makna, saya kira. Yang utama adalah penerimaan akan perannya sebagai penyaluran dari sebuah hobi yang kini bergulir ke tahun ke-delapan. Roadblog101.com tak lagi harus menelurkan artikel sebanyak mungkin, tapi lebih merupakan sebuah kebebasan dalam menulis tatkala saya terinspirasi. 

Dan saya masih terinspirasi. Lucu rasanya bahwa hidup ini tidak pernah kehabisan sesuatu yang baru. Bahkan di usia menjelang 44 pun saya masih banyak belajar. Sebagai contoh, saya tertegun dengan liburan ke Phuket dan Ipoh di tahun ini. Dua liburan ini berbeda dengan apa yang saya jalani selama ini dan saya menyukainya. Jika saya harus menyimpulkan, rasanya seperti sebuah pengalaman santai yang tidak lazim bagi orang yang bepergian ke luar negeri untuk liburan. 

Bicara tentang kata baru, saat saya di Taipei, saya menyadari kenapa saya suka bepergian ke tempat baru. Ada kesan disorientasi karena saya merasa asing di tempat yang sama sekali baru dan tidak saya kenal baik ini. Saya suka perasaan suka-cita yang diiringi dengan ketidakpastian dan juga proses mengatasi semua ini.  

Misalnya saja, saat saya tiba di Taipei Main Station di malam yang telah larut, saya harus mengamati sekeliling saya dan juga mencari tahu lewat Google Maps, lalu mengambil tindakan berdasarkan naluri. Setelah beberapa lama di Taipei, saya mulai mengenal apa yang terjadi di sekeliling saya dan bisa beradaptasi. 

Hal serupa juga otomatis terekspresikan lewat roadblog101.com. Senantiasa ada hal baru yang saya alami dan perlu saya tuangkan supaya saya bisa beralih ke inspirasi berikutnya. Jadi saya rasa roadblog101.com akan terus berlanjut. Sampai ketemu lagi beberapa tahun kemudian di episode Roadblog606... 

No comments:

Post a Comment